Friday 18 September 2009

نسلي تهي از خود باوري بوديم ولي حالا . . .

اينجا ايران است . من يك ايراني هستم . مردم كشور من حيرت انگيزند ، حكومت اسلامي نسل من را تحقير شده و بدون اعتماد به نفس و تهي از خود باوري تربيت كرده بود ، من اعتراف مي كنم كه طي سه ماه گذشته بارها و بارها دچار هيجان غير قابل وصفي شدم ، حيرت زده شدم ، من نمي دانستم كه اينقدر مردم من با ارزشند ، شگفت انگيزند ، وقتي شعارهاي دادخواهانه سر مي دهند ، وقتي از جانشان براي آزادي و شرفشان مي گذرند ، مي توانم تمام صحنه هائي كه داستان وار در صفحات تاريخ خواندم را در وجود اين قهرمانان ببينم .
امروز من بدون اغراق جوانمردان تاريخ كشورم را مي بينم ، من مي توانم از نزديك حسشان كنم ، تمام كساني كه آنقدر غيرت دارند كه شايد به تكه نان خشكي با آزادي راضي باشند ولي نه رفاهي در اسارت و حقارت .
گاهي آنقدر به اين جمعيت ميليوني عشق مي ورزم كه از شدت هيجان راه تنفسم براي چند لحظه مسدود مي شود ، بغض شادي وافتخار به ايراني بودنم ، ولي حالا جاي تأسف است براي ديكتاتور كه تمام رشته هايش در اين سي سال در سه ماه پنبه شد ، من به ارزش ايراني بودنم پي بردم همه چيز از كليشه خارج شده و واقعيت را لمس كردم ، به كم تن نمي دهم من تمام آزادي را مي خواهم . اين احساس يك ايراني است يا شايد احساس من
********
لينك اين مطلب در بالاترين

4 comments:

Peiman said...

manam be to eftekhar mikonam hamvatane azizam...man dorost 1 mah ghabl az entekhabat az iran oomadam biroon ,,,,hala ke az internet negah mikonam vaghean be irani boodanam entekhar mikonam be shomaha eftekhar mikonam....zende bashid....piroozi kheyli nazdike,,shayad nahayatan 5 sal dige...miboosamet azizam

Anonymous said...

The youth in Iran has made all of us proud. I have more respect for this generation since the regime did not feed anything to them but rubbish, but it was their ability to go and seek the truth that led to the Green Movement. The Green Movement deservedly belongs to the youth in Iran. The brave and selfless young men and women in Iran have made us proud and have changed the image of Iranians around the world. Thank you.

Anonymous said...

man ke ba didane filmayi ke az iran gerefte shode faghat mitunseam ashk berizam o afarin bega. enghad khundane matni ke neveshtgy man o shad kard ke baz faghat tunesam ashk berizam, be omide roozi ke iran azad beshe az zire bare zolm o setam o dictatori. va har yek az javoonaye irani hese zibaye toro peida konan

مهتاب said...

آفرین!

صحبت های تو نیز رعشه بر تن من انداخته است. من نیز همان احساسی را دارم که تو داری. مطمئن باش که این احساس هزاران و میلیون ها جوان ایرانی است که حکومت نادانی و شکنجه در این سی و یک سال تلاش داشته است در جان تک تک جوانان و دیگر ایرانیان بکشد. من افتخار می کنم که انسان عدالت خواهم. ما پیروزیم. در این باور حتی لحظه ای تردید ندارم. زنده باشی هموطن بیدار من.